SMS

da sesat ke ni..alamak
dunya sggh.. isk isk
ni bukan balai polis kan
tu dia.. naik beskal pon berebut2 nak mbeli-belah
abg termenung sambil memandang stadium sarang burung
kalo membeli-belah mmg rasa tak jauh
semua pakai bateri, gas & petrol diharamkan utk semua
moto..comel kan
mmm.. tak tergoda pun, ade sapa2 nak belikan?
tempat melayan jiwa..
teh tuk penghilang dahaga..
cuci gambo kat sini ya, murah bangat!
comelll je tenunannya... terpaksalah beli kan
che pun ade... sy pun ade...
halal dlmnya..erkk
ni lebihan emas masa Olimpik dlu.. tgh lelong!!
sy suka majalah ini, wpun spatah haram tak paham bhsa dia


Kebanyakan SMS diterima dari Malaysia selalunya sewaktu saya berada dalam keadaan kritikal sedang membeli-belah atau sedang melayan jiwa melihat keunikan kampung saya.
Antara SMS manja yang diterima adalah bila saya akan pulang, rakan memerlukan alamat saya untuk menghantar kad kahwin, musuh saya menukar nombor telefon bimbit baru, saudara mengirim barang tetapi satu SMS membuatkan saya tidak keruan ialah dari MakTeh, dari adik-beradik, saya berdebar-debar, jadi mestilah kedengarannya cemas, saya buka dan dengan tangan terketar-ketar saya baca:

“Wenworth Miller da gemukk laa... X hensemm da.. boringlaa mcm ni.”

Saya berteleku sebentar mengenangkan nasib. Tidak jadi berdebar-debar. Tidak jadi cemas, tidak jadi juga terketar-ketar!

~sedang mendengar: Jejak Langkah -Tohpati feat. Glenn Fredly

MC: Mangkuk ayun betullaa belanga di China memang memukau!

14 comments:

Anonymous said...

sms yg mendebarkan & hampeh..hehhehe

Makcu said...

sms org2 yg baik lagi bsopan mcm nila gayanyaa...ggrrrrr!!

hamba said...

ape2 pun.. Michael Scofield ttp t'best.. walaupun drama pecah penjara tu mcm dh agak mengarut skit..

Makcu said...

hehhehehehe..itu semuaa dunya.. sy tak tgok pon!! sy tgk rancangan mari mengaji ja..gulp!!

hamba said...

ceh! nampak sangat2 x ikhlas..

Makcu said...

eeeiiiii..ni iklasslaaaa nih hehhehee

azman said...

Yea sy pn tgk mari mengaji gak...bila ke ruang tamu program mari mengaji tu mmng di depan mata hehehe..pastu cari remote and tukar ke channel yg dekaaat di hati....hehehe

Makcu said...

isk iskkk.....
lbih tak iklasss nampaknyaaaa...:P

alizarin said...

nak nyampuk gak lah..i pun sukerrrrr sangatt222 rancangan mari mengaji tu...sebabnyer, ustaznye manis2 bangat dong...especially ustaz nazri tu..i like

Makcu said...

owh itu nama ustaz tu.. erkk itu TV berapa tuh?
tv9 ke tv1 ke ..hehhehe dulu mase kecik2 pun ade mari mengaji gak kan ... ustaz hassan...

ReActivate said...

::: canteeekk shot2 makcu di sini, paling saya sukee ialah shot 'abg tgh tunggu bas' tuh.. very2 niceee.. shot baju cheongsam & anting2 tuh pon lawa.. anglenya menarik.. sempat jugak makcu mencari komposisi angle lensa kamera yee? [huhu] apalaa kata org bila melihat gelagat makcu kejap dari tepi kejap dari bawah mengambil gambar.. [hehe] but i likeee..

Makcu said...

isk takdelah cantek pon.. mcm tu jaa.. main blasah amik...hehhehehee..org kat sana da tak tekataa daaa.. hehhehehhe

Anonymous said...

eleh kembangla tue org puji..aku dapat bygkan kekembangan idung ko dik..-MAK TEH

Makcu said...

mane ade kembang..kuncupp jaaa..
ko jelesssss kan:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...