SEJUK

tak halal ye coklat ni
nun jauh di sana istana musim panas
laa.. lagu dandgut rupenya..
jom naik sampan..
nak panjat ke tak
nak bkenalan gan saya ke pakcik. .yiow!
mmg tak pahamla bahasa ni
peh.. jauhhh lagi jln...
byk sgt unsur2 ayah pin, naga nih bule terbang ke langit gak..huh
pasu bunga depa ni besa2 la..
lalu jambatan ni pun tak sampai istana
depa tgh berdondang sayang...
berpusu-pusu org depa nak pi smayang



Ketika berada di istana musim panas, cuaca tidak panas, cuaca sangat SEJUK.
Apabila Maharaja sejuk, baginda akan ke istana musim panas, apabila Maharaja panas, baginda tidak akan ke istana musim sejuk, baginda hanya akan membuka penghawa dingin saja, kan ada jenama York, Panasonic dan lain-lain lagi.. kata En Ah Hua bangga sambil meneguk minuman coca-cola tulisan cina.
Jauh disudut hati ingin sekali menerajang En Ah Hua beserta minuman coca-cola tulisan cinanya.

~sedang mendengar : Ruby- Kaiser Cheifs

MC: Sejuk, penat, lemau....

4 comments:

ReActivate said...

::: askm makcu.. [huhu] pekabar? makcu nih mmg dok kat negera china ker nih? byk posting2 berkenaan china di blog makcu.. kalo tengok betul2 gambar makcu di sini, nampak mcm tak sejuk, sbb takder salji.. tapi saya tahu di sana mmg sejuk giler! [huhu] walopon saya belom penah pi.. parents saya penah pi, mereka kata mmg sejuk, kena beli baju winter yg tebal jika berada di china tak kira musim sejuk atau panas.. yer laa kita org m'sia, sejuk di sana kita rasakan sesejuk dlm peti ais [hehe].. saya sukee gambar2 di air tuh.. very2 niceee view.. rasa nyaman ajer.. nih kalo pekena nescafe panas cicah biskut sodap nih [hehehe] begitu juga dgn ukiran di pasu tuh, lawalaa.. di samping itu juga makcu masih sempat lagi berkreativiti dgn meletakkan lensa di sisi subjek spt shot sisi papan peta 'jauh lagi jln' tuh.. i likeee.. [huhu]

::: alhamdulillah saya dah balik dari umrah.. makcu rindu mekah? makcu dah penah pegi yeh? alhamdulillah.. saya balik sini, bila nampak masjid ajer, mesti rasa rindu & teringat tanah suci di sana.. skrg nih rajin juga saya ke masjid solat fardhu.. [hehe] bukan apa, rindu tuh masih tebal.. sebelum nih jarang sgt.. hopefully biarlaa perasaan ini berpanjangan supaya saya & juga makcu sentiasa ke arah kebaikan.. [huhuhu] lagu tuh utk disesuaikan dgn tajuk ajer.. tapi menambahkan lagi 'rindu' [huhuhu].. thanx makcu!

Anonymous said...

ganasss ini minah!
-gethoo-

pu3 balqis said...

huhu..bestnya sejuk2.
mesti rasa cam nak tdoq ja 24 jam.

Makcu said...

reactive zul: wslm, sihat... iekk taklee, mane leh dok china, byk lagik komitmen kat msia nun...owh china tak yah salji2, dia punya sejuk bukan takat peti ais, dok dlm aircond kot..da buleh sampai ketulang temulang sejuknye..
* ye pnah, alhamdulillah, aha sgt2 rindu tp mase tuh sy ke india-jordan-mekah-madinah...mase mude2lee...
btul2 kata ustaz zul, ekkk hehhehe... moge kita kearah kebaikan amin..kongsi2la lagi, menda2 yg mnarik kat sana.:)

gethoo:apsal pulak, mana ade wat apa, sejuk pun kata ganass, tak pahamlaa...:P

pu3 balqis:aishh bukan takat 24 jm, 88 jm nak tido.. tp sejuk sgt pun takleehh nak tidoo sgt... sakit2 badan jadinyee..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...