KANADA

pantang org nak amik gambo... akak Hero
si Moose yg malass..
hero & Moose


Perbualan subuh sepei antara Maklong dan Ate:

Maklong: Baba mana?
Ate: Baba kat Tanada [KANADA]
Maklong: Kanada kat mana?
Ate: Tolonto [Toronto]
Maklonh: Toronto kat mana?
Ate: Kat jauh sekali…
Maklong: Ek Kanada kat Sg Besilaa… kat belakang rumah Ate kan, kan...
Ate: Taklaaa… jauhhh sekali!!!!
Maklong: Ke kat Jakartaaa...
Ate: Taaaakkk..... jauhhh sekaliii!!!
Maklong: Lagi jauh dari Sg Besi & Jakarta???
Ate: Mmmmm.. ahaa..
Maklong: Baba wat apa kat Kanada?
Ate: Potong lambut [rambut]
Maklong: Jadi Baba pi Kanada, potong rambut ja...Baba Ate kan botak mana ade rambut?
Ate: Ahaala…..potong lambutlaaa..!!!
Maklong: Laa..Baba pigi jauh-jauh potong rambut ja?
Ate: Ahaalaaa…..eyyy da tak mau tanyeeee... Mamaaaaaaa...

Bila Mama pergi Jepun dia kata Mama dia jadi Ultraman, bila Baba pergi Kanada dia kata Baba pergi potong rambut, mmm….sekali lagi saya pilu dan saya akan cuba nasihatkan dia!

~sedang mendengar: Kekasih yang tak dianggap -Kertas

MC: Terima kasih daun keladi Pakteh, kalau boleh memang nak lagi!

18 comments:

D said...

korang adik-beradik nih mmg kaki sakat ek??

Makcu said...

isk aku tak pnah sakat org... palagi sakat anak2 bua aku, aku baik je:)..tp kakak2 n abg2 aku yaa..

pu3 balqis said...

hahaha...
sgt cute la jawapan..
best la nyakat bebudak...
:D

Makcu said...

hehehhehe..paling besttt kalo lps tuh dia nangessss yess yesss lagi best hahahhaha

hamba said...

kejam

Makcu said...

manisslaa..

azman said...

erm menarik sgguh jawapan dari budak2 hehehe nk gak sakat ate tu leh ke makcuu???kasi ker? hehehe orang negeri jebat menderhaka nie sakat agak kasar sket...hihihihi

Makcu said...

buleh..bulehhh....silakan..
xpe si ate tuh da biasa gan org2 jebat ni... dia pon da lebih mcm jebat daa...:P

Atebaite said...

mmg ko n abg2 ko ni kaki buli, kaki sakat, kaki angkat diri..ish mujurla dpt kakak spr aku yg sangat bersopan santun n down to earth...

Makcu said...

tidakkk..tidakkk ini adalah kenytaan n konspirasi nak mjatuhkan maruahh aku sbg anak yg paling baik, disayangi lagi cantik lagi disenangi hauahuahaua

Anonymousla said...

makcu ni bukn budak2 kecik ja dia buli & sakat, budak2 besar pun dia buli juga, dia mmg kaki buli dr sblm sekolah tadika sampaila sekarang ni, dia pura2 baik & myorok dibalik blog yg skema ni je:P

Makcu said...

hah..
tgk napa ramai sgt org nak pitnah lagi nak mjatuhkan imej aku ni...
ape2 pon aku lagi best dr ko kan..:P
~skema2..ko pahal,ko jugak yg ske bace kan..pirahh!!!

Anonymous said...

makcu,bile pulak anda nak ke canada?

Makcu said...

insyAllah 2010..blee:P

Seladang said...

Ke kanada okey! Tapi ke Monggolia ada rasa bimbang sikit, takuttttt ....

Makcu said...

hajat di ati mmg nak ke mongoliaa.. tp apakan daya... depa da pandang kita lain mcm jaa

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

kat tanada baba potong lambut?
ok..
yg betulnya makcu?
=)

Makcu said...

yg btulnyee baba kejalaa bthn2 kat sana...sob sobb siann baba dia jauhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...