ABAH

Gaya sorg CEO yg macho ddpn umah Onyang


Sebelum saya berjaya melanjutkan pelajaran ke tadika, CEO telah memberi amaran yang sangat keras kepada saya, supaya jangan mengada-ngada, jangan banyak menangis, jangan banyak mempersoalkan tentang sesuatu perkara dan jangan banyak melewe-lewe [baca: carila sendiri maknanya].
Biasalah, anak bongsu, kenalah banyak mengada-ngada, kenalah banyak menangis, kenalah banyak mempersoalkan tentang sesuatu perkara dan kenalah banyak melewe-lewe, itu hujah saya!
Jadi untuk tidak mahu merasa penampar dan tali pinggang warna coklat-coklat kehitaman dari CEO, saya bertekad unuk menjadi lebih pasif didepan CEO, sehinggalah saya darjah tiga, CEO melahirkan rasa kesal yang mendalam kerana memberi amaran keras tersebut kepada saya, ini kerana saya tidak pernah lagi memberitau apa-apa kepadanya, tidak lagi mengada-ngada, tidak lagi menangis, tidak lagi mempersoalkan tentang sesuatu perkara dan tidak lagi melewe-lewe.
Rahsia itu baru saya ketahui kini, setelah sekian lama...saya meninggalkan alam tadika, ek rahsia ke tuu..???
Kali terakhir saya menangis didepan CEO, ya sebelum tadika dan yaa dua tahun lepas, semasa di HUSM [nama hospital], sewaktu saya keluar dan beredar dari bilik ICU melihat PakLong dan MakLong, saya menangis tersedu-sedan, seperti biasa, CEO yang sangat tegas lagi tabah, menyuruh saya berhenti menangis, macamana nak berhenti menangis kalau airmata da nak keluar satu tempayan, tapi nampaknya tiada tempayan di hospital itu, saya pasrah!
Sifat CEO yang tegas, garang, displin, suka membaca walaupun anaknya tidak suka membaca dan dedikasi itulah yang membuatkan kami adik-beradik sangat-sangat hormat dan sayang kepadanya, terharu tak CEO, ek CEO baca ke blog ni?

~sedang mendengar: Acoustic cover : Shadow of the Day- Boyce Avenue

MC: Selamat hari ABAH khas buat CEO, tidak lupa abah-abah sedunia, bakal abah, bekas abah dan yang bercita-cita nak jadi abah lagi 8 tahun akan datang.

22 comments:

D said...

wht a touchin entry...:P

Makcu said...

r u seriiioussss D..

*Mawar Nafastari* said...

Terharu!

Aku said...

patutla kau tak mcm anak bongsu, makcu!

...sian

dan ya

...aku juga terharu!

Makcu said...

mawarnafastari:me too!

aku: "patutla kau tak mcm anak bongsu", apa mksud ko, jadi aku mcm anak sulung kee:P

...aku jua terharu uu uu..

hamba said...

mmm.. nampaknya inilah posting anda yg paling IKHLAS, penah gua baca.. Tahniah. krn berjaya mengengam TABAH.

Aku said...

lebih dr anak sulung kot,

patutla..


aku ingatkan napala jiwa & hati kau nih keras sgt tak reti2 nak keluarkan air mata..

rupenye kena warning baik punye..hahahaha!

Makcu said...

hamba: iklass...iklasss..sgt2 iklass

aku: mmgla bkn jiwa n ati yg klua airmata.. mata kottt erlowwwww...

NuR said...

:)) ku jua turut terharu :))

Anonymous said...

:(

i'm speechless sbb honestly sy sgt tharu

-nadianaser-

Makcu said...

nur: hahhaha..auuww

nadianaser: ko iklass ke nadia nak tharu2 ni..:)

Atebaite said...

dah bg abah perfume utk father's day wp abah buat2 machoo mcm tak heran la tp kami sume tau abah suke gileeee..kontrol la tue depan anak2..mmg mcm perangai ko dik..

hapi father's day buat abah tersayang, en ahmad sidi..dan sidi oraza bukan atuk kami..

Makcu said...

abah suke laa perfme tu..
perfume P.Diddy yaa auwww... abah mmg rapperslaa nanti hahahaa

elow2...i tak kontrol ok, i anak yg baik, ikot jaa cakp abah hehehhe

ye atuk kami bukan sidi oraza!

ayie said...

selamat untuk CEO....

Makcu said...

slamat..selamaattt...

Anonymous said...

k.alya...mstila sy ikhlas...

smpainya hatimu meragui keikhlasan ku ini...isk2 :(

-nadia yg kuciwa-

Makcu said...

ala2 minah mnrb.. i nak bgurau2 ayam pon x lee kee...
aku taw ko mmg iklasss, sbb tuh korang semua suka buli aku yg baikk ni... hehhehehe...

~bile lg reunion, ek blom apa2 aku nak reunion lagi ni hehhehehe

pu3 balqis said...

huhu...
macam anak yang baik aja citanya...
;D
owh, anak bonsu upanya..
kiranya mmg manja ar nih...?
;-P

Anonymousle said...

minah ni tak baik ok,
jgn tertipu,
dia blakon baik dlm blog,
kat luar dia bukan bgitu!!

Makcu said...

pu3 balqis: mane ade baik, baik2 sgt ade..hehhe
manje...mmmm kalo manje buleh nangis, buleh kongsi cerita, buleh melewe-lewe, tp saya tak.. jdi takdela manje...sob sob!

Anonymousle:tgok2.. ade org dengki lagi jeless, ni mesti kes aku tak amik gambo ko tempek kat dlm blog aku kan, sudalaa ni smua konspirasi basi nak mgugat nama baik aku!

Pak Ngah Jelok said...

tolong jgn guna ayat aku dlm blog ko ni yea....

Makcu said...

ey ey ey ey ni ayat anwar brahim... semua buleh guna..
KONSPIRASI PIHAK TERTINGGI NAK MJATUHKAN SY..
ek ayat tuh ke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...