MUAR

* Pakcik Moto Besar & kedainyaa [agak je]

*Kastam Diraja Muar [bkn ke Kastam Diraja Malaysia]

*Macho sungguh abang ni berjalan..

* Seram gak tempat nih


Kami berada di MUAR selama dua hari, Muar bukannya seperti anda berada di Glasgow, Toronto, Bostan, Venice mahupun Damansara.
Muar adalah Muar, tiba-tiba saya terasa ingin mengungkapkan rasa Muar dalam bentuk sajak, tapi tidak perlulah rasanya, kerana ia pasti mengundang keraguan di hati anda.
Saya bukan mencari baju raya ke Muar, mahupun mencari CD-CD yang kurang halal lagi berbentuk ilmiah ke Muar, jauh sekali mencari ‘Pakcuuu’ ke Muar.
Saya ke Muar, kerana saya ingin ke Muarlah.
Gambar–gambar bangunan dan model saja, gambar-gambar yang boleh mengundang kepada kegoyahan iman [baca: makanan] tidak dapat disertakan bagi menghormati sensitiviti anda!

[bandar Muar sangat-sangat klasik, sebab itulah saya ke Muar, kerana saya klasik, saya harap anda setuju!!!]

~sedang mendengar: Januari dari Glenn Fredly

4 comments:

aifaaifa said...

bangga Alina Hamidon membacanye

Makcu said...

hauahuahauahau..dialu2kan ...seyess dia org Muarr.. mmg aku lupeee...

makLONG said...

heheh... best la Muar.. nak pi nnt..

Makcu said...

pilaa... ajakaku sekalii k

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...