LEMBU

kepala & hati meresati dari dlm lori memperkenalkan....
" baka ni baik punyee ", kata abg Ali
ek ek wat apo tuh
kulit lembu untk djadikn beg tgn!
sgt bkeyakinan ketika menurunkan lembu
bilik lembu, ade aircond tuh...sejuklaa skit lembu2 tu
angkat jgn tak angkat..


Muar merupakan antara destinasi wajib cuti-cuti Malaysia.
Sepermergian proses saya ke Muar, saya berpeluang melihat pemprosesan LEMBU diproses, ek ayat saya sama, peduli apa.
Memandangkan di Facebook, gambar kepala dan badan-badan lembu menjadi igauan indah dan kritikan mesra rakan-rakan serta musuh, maka saya juga ingin berkongsi igauan indah tersebut ke blog, gambar di Facebook lebih bersifat peribadi dan telah ditapis sebelum sampai ke blog.
Kepada penggemar daging lembu, daging lembu memang sedap walaupun saya tak makan dagingnya, saya agak sedapla kot memandangkan anda da gemar, saya agakla!
Nanti la saya ceritakan apa yang ada lagi kat Muar selain lembu ye...
Saya sedang menikmati percutian saya!

~sedang mendengar: Kereta Lembu-Helen Velu

MC: Lagu pun ade unsur-unsur lembu, pehh..lembu sungguh!

11 comments:

ayie said...

oho...
tengah bercuti ler ni....
yup...daging lembu mmg sedap dimakan...
kalau betul cara masaknya ler ek...

Makcu said...

ye kee..
pandai masak lombu yekkk

ayie said...

masak saya x tau....
makan tau la....
ha..ha....

Shween said...

dasyat gile!!!!!!!!!!

Makcu said...

ayie:iyaaaa ...mmg suda didugaa

sheen: sapa aku ka lembu?

Mince4AM said...

pandai orang muar melapah lembu, mcm melapah kambing je...aku pernah jugak melapah lembu..tapi x adala setara itu..aku biasa jugak pegang kepala lembu masa org sembelih sampai terpercik darah kat muka... aku pernah membela lembu..dan pernahlah jugak berkawan dengannya...tapi... aku x mkn daging lembu... daging kambing pun, juga daging kerbau serta seladang dan juga sang kancil..
sori bos terpanjang skit

alizarin said...

eeee...ngeri pulak nengok gambar lembu kena lapah tu...tetiba terasa macam nak pencen dari makan daging lembu...sib baik xde beg tangan dari kulit lembu...

hamba said...

oooohhh... ruginya kamu x makan daging lembu... Susu lembu, daging lembu, organ2 dalaman lembu... semuanya sedap2!!
malah beg, dompet dan kompang kulit lembu jugak best!

adakah ini usaha memboikot barang-barangan hasilan lembu?

Makcu said...

mince4am:bule bukak kedai mlapah daging2 ternakan gitu... owh samelaa sy pon tak mkn...bukn takat lembu, seladang kambing, maupun kanggaro,..eh.

alizarin:iyee ke takde... baik cek elok2... buleh jaa mkn daging lembu, tp jgn terlalu byk .. x elok tuk kshatan.. abislaa sapa yg tiap2 ari terkam daging lembu..hhehehe

hamba: daging ja x mkn, susu minum, kompang lembu main, dgn lembu2 pon main jugak, main kejar2 lagi taww...

owh idoklaa mboikot barangan lembu, kita mboikot barangan israel aje yaw!

pu3 balqis said...

owh tidak...
n3 ini telah menyalah fahamkan pu3..
adakah di muar hanya ada lembu..?
lembu oh lembu..
makcu watlah kenuri tumbang lembu sekor...

lapaq daging lembu nih...
;D

Makcu said...

ek slah paham ape pulak ni...
takdela kat muor jee ade lembu, kat mentakab, kat telok intan po n ade lembu..cume mase pg tmepat2 tuh..xdela pulak org lapah lembu:P

hah mmg nak kenduri ni...
tp bukn lembu yg tumbang
kambing yg golek...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...