BUAH

Apek ni malu2 taw nak amik gambo
buah durian bukn duri landak ye
agak manja maw mengambil wajah apek
durian kunyit kata apek
nampak pucat..tp rasa..pehhhh nak nangis
menda apek tuh buat tu..

Tepi jalan. Apek Durian. BUAH Durian. Saya dan rombongan.

Apek Durian: Haiyaaa.. takda penah nampak luliann [Durian] ka, Tak mau makan kaa.. asik-asik amik gamba luliann ja..
Saya: Sengih.
Kak Liza: Ahaa pek.. dia ni duduk UK, sekarang baru datang Malaysia..tu yang jakun sikit tu..
Apek Durian: Owh itu macam ka.. ek takla luliann ka dekat sana Ulu Kelang?
Kak Liza: Pek... Ulu Kelang mendanyaa.... United Kingdomlaa.. da sah2 baru datang ke Malaysia.....
Apek Durian: Aaaaa.. manyak soli maa... itu anak saya pun cakap dia duduk UK..tapi itu Ulu Kelang, sama ka?
Kak Liza: Oiii pek... ishhhh...kami mau makan durianlaa...kang aku makan ko pek...

~sedang mendengar: Durian -Mr Os

MC: Buah Durian dan isinya memang indah, menakjubkan lagi menggetarkan jiwa raga, buah ini adalah antara buah kegilaan saya dari darjah 3 Anggerik sehingga kini, sekian!

12 comments:

::: ReActivate ::: said...

::: aaahhh doriannn [hehehe] baunye
::: semerbak mmg menggiurkan saya..
::: di kalangan adik beradik saya
::: sorang jer yg makan, yg lain
::: ada tak makan langsung, dan
::: yg lain sikit2 jer [hehehe]..
::: hari tuh ada pi kebun rakan
::: di kota tinggi then terus bawa
::: balik KL.. hmmm sampai skrg
::: kereta saya bau doriann ajerr..
::: [re]: biasalaa budak laki suke
::: main tembak2 [hehehehe]..
~ paintballer.. :D

Mince4AM said...

buah durian di luar pagar
ambik galah tolong jolokkan
saya durian baru belajar
kalu salah durian tunjukkan

sorong papan tarik papan
buah durian dalam perahu
suruh makan dia makan durian
suruh mengaji durian tak tahu

makLONG said...

pergh!!! mengancam btol durian ni!! naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak!

Anonymousle said...

mmg kau dr UK kan, ke balak2 kau dr UK, lupala..
Ulu Keling kan kan...
UK banyak la buah.. apela apek tu, ade strawberi durian, peach durian..

alizarin said...

lulian....oh tidakkkk
Kepala akan seta merta jadi pening bila terbau makhluk berduri nih...

ayie said...

oh...durian...
jangan disebut nama buah itu...
saya mmg pantang...
sangat-sangat pantang....
pantang nampak..mmg nak makan nyer..
he..he..

nafastari said...

eh nak skit...
pos boleh?

Makcu said...

reactive: loo ye keee isk2 rugi benolaa sapa tak mkn dhoriyan ni...
oklaa perfume keta yg tbaru tuuu....
~cubela main masak2 ke.. main kejo2 kee..

mince4am:ye baguss ye.. ade unsur durian yg jitu di situ!

maklong:nakk nakkk no noo nooo sedapnyeeeeee waaaaaaa....sampai ati maklong ... tak poie umah kite sob2 ...

Anonymousle :ek baru tau ke..laa aku mmg sorg prahsia.. oit oit bkn ulu kling ok.. united kingdummm lee..ko jelesss gan apek kan kan..sal dia byk durian..

alizarin:laaa ini la bau yg bgitu mmpesonakan jiwa...kwn sy yg umah dia ade kebun durian pon tak pnah mkn duriann apalagi mau cium durian.. mmg dia pngsan!

ayie: huh..mmg pantang sgguh ni....ek tp kna pantang gak.. nnti buleh mnaikan segala kolestrol, darah & gula di bdn... ehehe mcm doktor pulak ye!

nafastari:ek..nnti kang sampai pakistan.. tkejut imgresenn dia, bau buahh ni... nnti depa ingat bomm busuk!..
akan diusahakanla ek hehhe..

D said...

aku da lama tak mkn durian
alegik, tp kalu kau belanja makcu, aku tak alegik lagi!

Makcu said...

owhh yg itu aku alegikkk sgt2 beb huhuhuhu

azman said...

Erm nampak sedap durian tu...pernah dengar durian tunggal x????ada kt melaka satu je durian tu tapi sampai sekrang saya tak jumpe mana satu pokok yang berbuah tunggal je.....hehehe

Makcu said...

oooo..pnah2...nama tempat kan tuh...
ek sy jumpa.kat umah sy, dia mmg tunggallaa...sebijik jaa bua dia slama 25 thn!
waa... durian tunggal di kajang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...