ANUGERAH

waaa anugerahhhlaa
yehaaaa..makcu sy dpt anugerahh jugak akhirnyaa!


Saya tak pernah terima anugerah cemerlang maupun terbilang dalam hidup tapi saya baru terima anugerah dari rakan maya, susah juga dapat ANUGERAH ni, kena jawab soalan yang mencabar pankreas tu...

Link/ceritakan kembali siapa yang beri award ini kepada anda:
En Azman: http://mohdazmanahmad.blogspot.com/

2. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi sendiri ok bukan hobi orang lain hehehe sebelum memilih penerima award seterusnya.


1] Hobi: Saya sangat suka amik gambar, tangkap gambar, bergambar-gambaran, tapi saya tak suka guna Flash dan edit gambar, malas !
Subjek paling saya suka anak buah saya, bayi dan kanak-kanak, siapa bukan bayi atau kanak-kanak saya tak suka!

2] Fakta: Pernah bercita-cita menjadi Pereka Fesyen semasa darjah 3, walaupun saya sendiri tak tau apa maksudnya, serta sangat mengkagumi Wak Jabir kerana bercita-cita ingin menjadi konduktor bas yang berjaya dan disegani.

3] Fakta: Setiap tahun saya dengan gigih dan jayanya sentiasa menghidupkan lesen memandu selama hampir 10 tahun tanpa membawa kereta, tahun ni saya bawa setelah di basuh oleh CEO.

4] Fakta/Hobi: Saya adalah pemonteng tegar dari darjah satu sehingga tingkatan lima sekolah asrama serta berlarutan sehingga kolej, saya juga pemegang rekod pelajar yang datang selepas jam 10.30 pagi ke sekolah semasa tingkatan 4, sekolah saya bermula pada jam 7.30 pagi. Saya mula insaf, berdedikasi, menghargai masa setelah melanjutkan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi sikit.- CEO tak baca, jadi taip jela!

5] Fakta/Hobi: Saya membesar dengan lagu orang-orang yang malas nak nyanyi seperti Coldplay, SO7, Hujan, dan penyanyi2 yang malasla nak nyanyi.
Juga lagu orang-orang yang penuh perasaan nak nyanyi seperti Dewa 19, The Wallflowers, petikan gitar dari Andra Ramadhan, Amr Diab- ini dipaksa dengar!

6] Fakta/Hobi: Blog yang saya ikuti sebelum saya bersekolah dan dah abis sekolah, juga sebelum saya mempunyai blog sendiri ialah blog En Zareek, yang saya rasa sudah tiga-empat kali tukar blog! dan Selamat Hari Jadi En Zareek!

7] Fakta: Tesis yang saya buat dari muda sehingga tak berapa muda adalah berkisarkan Filem dan Yahudi, seperti juga karangan dalam peperiksaan Bahasa Arab dari muda sampai tak berapa muda berkisarkan ilmu dan buku, mase tu saya tak tengok lagi filem Yahudi.

8] Fakta: Awal 2007, adalah tahun saya mula berubah, dari segi fizikal, mental serta jiwa kerana Tragedi Merapoh.

9] Fakta/Hobi: Saya memang suka berjalan-jalan di dalam negara maupun di luar negara juga di dalam maupun di luar rumah. Saya memang pejalan sejati!

10] Fakta: Saya memang malas, dan saya rasa bakal laki saya rajin, saya rasa! Tidak lupa juga saya masih bujang. Ada sesiapa yang teringin masuk minang?

Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan nyatakan nama mereka di blog anda:

1-Anda
2-Yang
3-Baca
4-Blog
5-Saya
6-Ek ada ke orang baca?

~sedang mendengar: Habib-Mounir

MC: Saya sedang makan biskut Weetameal cicah Milo, ini juga merupakan fakta.

12 comments:

ayie said...

wah...dapat anugerah...
tahniah...tahniahx1000....

zati said...

tahniah kak...erkk,ni xm yg k.alya suh doakan smlm...btw,congrats again..heee..sy bace blog akk,so zt dpt la award tu ek...

soklan fakta:ape kesannye bile dpt award fakta ini?..erkk..fakta btol soklan ini...

fakta juge sume yg akk taip tu...tp mengape ade 1 fakta tu perlu di garis?..."Ade sesape mau meminag"..
kepade sesape yg rase die yg terbaik utk makcu,sile isi borang ea..borang ade kt zati!!

p/s:zati sgt suke berfakta!!

Makcu said...

ayie: temaksey temaskasey..sy sgt tharu..sy ingin ucapkan jutaan tmaskih pd pminat2 semua.erk hehhee

zati:ko ilang akai ka apaa.. ko ingat ni xm..ni bukn xm ni, ni soklan cepu emas lagi cepu tembaga yg kita bule jwp dlm masa 3 min sja.

jwpn fakta: faktanya kita merasalaa dpt award, asik2 dpt penyapu ja..fakta tak?

hahahahha...ko jgn nak lazer@.. ni namanya plambang bg yg tak tau.. tema kasih psal sudi jadi ejen aku bkuatkuasa arini.

K cane, aku rasa dia pon kena jwb soklan ni sblm pi present ptg esok, baru sihat yaw! tak macabar klas dua org, itu bukn klas namanya!:P fakta kan kan!

Anonymousle said...

Bile ade balak nak, jual mahal, skang baru thegeh2 nak cari, satu lagi masalah kau tak mcari langsung, kau ingat nanti org minang turun dr langit je ke?
Ek ade lg tak org yg nak msuk minang kau ni..huhu
Knapa tak letak fakta yg kau buat dajal kat budak2 laki time April Fool, ksian sluar2 diorang..

Makcu said...

mane ade jua mahal, aku bukn pniaga, nak jual2 beli ni..laaa.yaka..mmglaa slama ni aku ingat org minang trun dr langit weih... pasal tulaa tak cari, takdela masalahnye pun:P
weih jgnla beb.. tu kisah lama beb,depa pon tak tau, yg tau segelintir org ja, mau mampusla kalo dak2 tu tau.. rosak slua tu, aku baik ja, aku tak wat apa2 weih!
ko jgn nak mempitnah aku lebey2 hah!

Mince4AM said...

mesti deme x penuh dgr lagu "wings - anugerah" kan? sebab tu bukan lagu org yg mls nyanyi, tu lagu budak2 nyanyi sebab suaranya halus.. zmn rock sume kepit suara agaknya

Makcu said...

aowuuuu..lagu2 rock kapak lg rock kepit pon sy pnah dgr..cume tak besarlaaa gan lagu2 itu...
sbb tlalu kepit sgt kot!
dlu time sy mude2, sy suke lagi wings dr search, tp tme sy tak bape mude ni, sy lebih gemar search sal amy da byk berubah,nampak bseri2 lagi murni..wings ttp mcm tu jugak! ek tbe2 lak cerita sal wings n search yawww rockk yaw!

azman said...

Interesting 10 facts...=-)

Paksu said...

Oh, my, GOD! TERHARUNYAAA!!!! This is like the best entry ever! Timaseh la Makcu sebab sudi menjadi pembaca blog saya. Aiseh, ni yang feeling-feeling artis ni.

*tolong, saya tak boleh berenti senyum*

D said...

Fakta 4- dia memang insaf, masuk U, siap dapat anugerah kdatangan terbaik, hahaha, kau malu kan kan!:P

Fakta 5- konsert2 yg kau pg tak nak letak ke? jahil je zmn tu.

Fakta ke 10- aku heran, sbb ade org tu jual mahal bile ade org nak dia, aleh2 nak tanya sapa2 nak masuk minang, nasib baik dia padam, padam kunun! mana tau blik kg ni tjumpa..hahahah

Atebaite said...

nama balak dia AZIZUL...(nama sebenar)

comelnye ate angkat tangan..nampak muke budak baik lg soleh..aminnn

Makcu said...

azman:oyeaa

paksu:wowoowow sy pon tharu gak, x sangke sy bjaya mjadi pmabaca setia blog paksu selama ini.. yaww tak kuase suda feeling2 artis..jgn riak2 sgt yaa..n yes ur blog really inspiring me!

*sentiasee tsenyomm ^-^

D:fakta 4: aku pon tak sngke, manusia kan buleh berubah..:P malu n sdikit riak, Astagfirullah!
pape pun hadiah best dowh hahha!

fakta 5: bodowlaa tu smua, tak cium bau syurga, kna insap, 2007 really changed me!

fakta 10:aku tak paham jual apo ni, ek sukati akulaa blog akulaa!:P

atebaite:tu balak mongga laa..
comelllaa jantan tongak tu...kalo tak wat perangai:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...