ZAKIAH

adakah adik ini yg bernama Zakiah
Nama saya bukan Zakiah,
Jauh sekali nama Maklong, Makteh juga bukan Zakiah,
Mem CEO juga bukan bernama Zakiah,
Apalagi nama nenek sedara sebelah besan dia, bukan juga Zakiah,
Sama seperti makcik yang jual karipap gergasi & nasi lemak sambal sotong kat tepi Highway Saujana tu ... bukan namanya Zakiah,
Nama adik yang betulkan tayar kereta Maklong bulan lepas juga bukan bernama Zakiah,
Nama pakcik kedai runcit Paimin juga bukan nama Zakiah, yela nama dia da sah-sahlah Wak Paimin ke Wak Parjo..saya kurang pasti...

Tapi kenapa...
Kenapaaaaa...
Lagu ZAKIAH nyanyian Ramli Sarip bukan Hattan, bukan juga Jinbara, berlegar-legar dalam otak saya!!!
Dowh....
Saya tengok Prof Fazal bercakap, saya dengar dia nyanyi lagu Zakiah,
Saya tengok mamak tebar roti canai kat Syed Bistro, saya dengar dia nyanyi lagu Zakiah,
Saya tengok makcik cuci bilik air sekolah saya pun, dia nyanyi lagu Zakiah,
Saya tengok abang penjaga pintu Bank HSBC pun, dia nyanyi lagu Zakiah,
Saya tengok CEO pilih buah oren masam kat Tesco pun, saya dengar dia nyanyi lagu Zakiah..

Bukannya saya suka pun lagu nih...
takda kena mengena pun dalam hidup saya...
Tak pernah dengar sampai habis pun...
Siapa Zakiah ni?
Adakah saya terkena Sindrom Zakiah?
Kenapa nyanyian dia menghantui saya?
Kenapa suara semua orang bertukar menjadi suara Ramli Sarip ketika nyanyi lagu Zakiah tetapi bukan suara penyanyi Hattan atau Jinbara, erkk... sapa nama penyanyi dia erk ?
atau

Mungkinkah Zakiah bakal nama mak atau adik atau kakak atau nenek mentua saya.....saya kata mungkin...

[Zakiah..zakiah..haaa..tuh misterinyeee... saya terdengar-dengar lagi..owhh patutlaa.. saya memang tengah dengar pun..]

~sedang mendengar: Zakiah dari Jinbara feat Ahli Fiqr


2 comments:

aifaaifa said...

seperti saya...asik ternyanyi lagu "tiadaaa lagi ku dengar kidungmuuuu tiada lagi deraiiii tawaaaa muuuu"

hahaha!

zakiah kuasa dua.. wooh!

Makcu said...

euwwwwwwwwwwwwwwwww... ngerinyeeee...:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...