KAYA

ternak cacing bule menjadikan kita kaya

Sekolah saya memang KAYA,
Suka menekan duit pelajar tidak kira masa...
Tapi tidak sanggup membeli kemudahan penting yang memang tidak pernah ada...
Sekolah saya memang kaya,
Sanggup menaja kereta Toyata Vios untuk pemenang-pemenang pertandingan Golfnya...
Tapi tidak sanggup menaja pelajar yang menang acara balapan, bola tampar dan renang berirama...
Sekolah saya memang kaya,
Sanggup menjemput pemain-pemain orkestra dari negara penjajah yang beribu batu jauhnya...
Untuk bermain biola, gitar kayu, tamborin, seksaaafon dan apa dia ______(isikan sendiri nama-nama alatan orkestra)
Tapi tidak sanggup menaja pelajar-pelajar bermain caklempong, kompang, rebana dan sewaktu dengannya...
Sekolah saya memang kaya,
Pelajar-pelajar yang awal menghabiskan pembelajaran kena denda
Memang sekolah saya kaya, sekolah anda bagaimana pula?
Tapi kekayaan sekolah saya tidak dapat menandingi kayanya anda yang melepaskan jawatan untuk selama-lamanya..
Anda, anak-anak anda, dan menantu-menantu kesayangan anda lagi kaya..

[saya habis awal dan akibatnya saya didenda untuk sekolah saya yang kaya]

~sedang mendengar: Be Yourself dari Audioslave

5 comments:

aifaaifa said...

Kaya...Negara saya memang Kaya... Kaya dengan....? Saya memetik kata2 keramat Bang Bil "Lu Pikirlah Sendiri"

Sy antara pelajar sekolah anda yang kaya untuk menonton persembahan orkestra tersebut. Sy cukup tidak berkenan dengan pakaian pemuzik2 tersebut....sanggup sekolah anda dan saya bertoleransi dengan perkara remeh mcm tu...!

Dexter said...

Saudari, sekolah saudari juga mungkin sekolah saya....tak ubah macam vakum bila nak sedut wang pelajar, tak ubah macam lembu bila nak bantu kebajikan pelajar...

Nafastari said...

Itulah sekolah saya juga. Itulah yang saya benci tentang sekolah kita yang kaya. Pentadbirnya tidak sebaik namanya.

zati said...

k.alya..nape k.alya...k.alya ok ka?...duet raye ckp lg kan?...kalo x ckp jgn amek duet dlm dompet zt ok (walopon mmg hnye beberape sen ja dlm dompet tu..kuikuikui)....

sesungguhnya sekolah kite kaya..kaye dgn kedekutan...tp saye berterimakaseh kerna tanpe sekolah..saye x pijak pd bumi yg nyata ini...wahhhh...gituuu....

Makcu said...

aifastellar: anda suka nabil @ anda suka kaya.apaaa.anda tontonnn orkestra tuh.... mmg anda kayaaa sma mcm sekolaa kita yg kaya. udah org pnjajah pakaiannyee pon mestilaa nampak spt dijajah!!!


dexter:tak ubah mcm boldozerrr korek timah kat sg pusu...munkin kot kita sesekolah...

ahmad:suda kaya raya nak wat camna....lbih2 kaya lagi bila suka mnaburkan wang ringgit yg takde kna mgena dgn kita..tp untuk kepentingan mereka ja!!!

zati: ko kaya.. sbb tu aku amik, & ko pun blagak, ko kata kalo tinggal brang kat keta ko.. jd milik ko... naahh nahhh .. skarang ko tinggal dompet gan kitorg, so harta dompet ko.. jd milik kitorglaa... ko tanyalaa pia.
mmglaa.... aku sayangggggg gilee sekolah kite, kalo tak takanlaaa aku tolak tiga, lapan, tawaran dr sekolah lain...sal sekolahh kita KAYA.. tu yg aku sukaa!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...