PUASA

awal-awal berpuasa....mcm nilaa rupanya..

Tengahari yang nyaman. Saya. Chacha:

Saya: PUASA tak?
Chacha: Poceee..
Saya : Abis tu kat mulut tu apa?
Chacha: Ni pocelaa..

[sambil mengunyah jajan berjenama Rotong, sungguh tak popular jenama jajan ini...huh]

Saya: Ait.. mcm tu ek pose....
Chacha: Pocelaa, makcuuu kawankuu.....


~sedang mendengar: Kasih Putih –Glenn Fredly


MC: Tak seda masa berlalu, suda hampir ke penghujung Ramadhan, semoga Allah memberikan kita peluang untuk berpuasa lagi pada tahun-tahun akan datang...

13 comments:

Unknown said...

chacha itu adalah anda..dan saya ialah saya...kan??

iYda Juhar said...

ha'ah. kejap jer. tak sedor pon. suda bole mule kejar Lailatul Qadar.

on ur mark.. get set.. GO!!!

ayie said...

ouits budak chomot...x pose ea...

NuR said...

Ala...la... Comel Domel nyerr dia :))

Makcu said...

edy: ek ek... rotong itu adalah anda ok! amboi2 edy...

iydar: na'am.. sila mempertingkat prestasi anda di akhir2 buln Ramadhan ni, Ibadah didahulukan, prestasi diutamakn ek.. mcm penah dgr moto ni..

ayie:ahaalaa.. anak2 mude zaman skang ni.. ntahlaa hehhe

nur: huyoooooo..lamanyeee mghilangkan diri..comel tgk makcu dia laa ehemm ehemm..

Anonymousle said...

heh glamer ape rotong tu,
mmm bentuk jajan tu camne?
tp glamer le:P

-slamat berkrjaya baru ke dubai,dubai putrajaya!
ek da lama ke kau tinggalkn NST?

hans said...

hahahaha
serius
jenama jajan tu xterkenal langsung
hahaha

Hj Ahmad Nazif Ishak said...

Comel la gamba baby tu..
Makcunnyer selamat hari raya..

alizarin said...

budak comot dah tentu tak pocee
Ntah2 kongsi jajan ngan makcu nyer..dua-dua tak poceeee

Makcu said...

Anonymousle:nst thn ni jugak aku blah...

rotong tuh mcm sotong atau potong ekk ntahlaa

hans: tau takpee... apelaa nama tu..isk isk isk

nazif: yee...tgk makcu dialaa..yee nazifnyeee.. slamat rayee gak!

alizarin: aishhhh mane ade.... kite poseenyee.. dia ajeelaaa yg dok perabihkan rotoong, potong, sotong ek..

ReActivate said...

::: [hehehe] makcu.. mmg comel citer nih.. setiap kali masuk blog makcu, mesti ada dialog2 comel ni [huhu] kelakar jugak baca komen2 bloggers lain mcm E.d.Y tuh [hahaha] thats funny.. maybe nama rotong tak glamer, tapi saya SUKA ler makan rotong tuh [hahahaha] yela bukan tiap2 hari makan, setahun tuh bolehlah kira dgn jari, tapi sedaplaa jajan tuh.. belom lagi rasa 'super rig' kaler oren pekat tuh [hehehe] abis jari & gigi kaler oren..

~ selamat hari raya aidilfitri makcu, maaf zahir batin! :)

::: ReActivate ::: said...

::: [hehehe] makcu.. saya balik KL rumah ibubapa saya, my hometown.. kalo rajin kami balik kampung melaka, tempat kelahiran ibubapa saya.. [huhu] kalo saya keje KL, kampung saya melaka, kalo keje kat JB, kampung kat KL laa [hehehe].. makcu tak balik kampung ker? atau dah sampai? selamat balik kampung makcu..

~ salam aidilfitri.. yeh yeh raya!

[p/s]: tgh kemas nak bertolak dah ni..

Makcu said...

wow peminat rotong ghupenyee zul ni hehhehee... hui kalo super ring.. MSG jaa penuh n mlazatkan,
itulaa yg tak mcabornyeee....ade ke KL kampung huh!.. hehehhe sy balik esok raye kdua, ni lepak2 umah tgu org dtg meminang.. ek slh dtg raya....maklumlaa ramai sanak sedara lom balik kg lagik!

-ye yee .. b'hati2 di jln raya di hari raya-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...