PILIH

pilih,pilih mana yg berkenan? kaki sapa nak dipilih ni...euww..


Setiap insan mempunyai pilihan masing-masing, pilihan memilih pakaian, pilihan memilih makanan, pilihan memilih kenderaan, pilihan memilih hidup maksud saya pasangan hidup…[ayat yang biasa terdapat dalam buku teks tingkatan dua]

Saya juga sedang membuat pilihan, bukan pilihan untuk merisik, bertunang apalagi berkawin,
bukan pilihan untuk menyambung sarjana yang terhenti tiba-tiba, bukan pilihan mau menukar telefon bimbit yang disonglap oleh pencopet Komuter, bukan juga pilihan membeli kamera berserta kantanya yang panjang sedepa.

PILIHan untuk meneruskan kerjaya dengan kerajaan negara saya yang bermurah hati menaja pengajian saya atau meneruskan kerjaya perhubungan awam di syarikat penjajah yang menyediakan acara-acara di Timur Tengah?
Anda juga boleh menolong saya membuat PILIHan dengan menghantar undian ke... ekk...yela keblog nilaa..

~sedang mendengar: Pilihla Aku-Helena

MC: Semoga Allah memberi saya dan anda hidayah & petunjuk! Ek cantikla tarikh arini.... ade kena-mengena ke...

19 comments:

D said...

international la beb, kau stdy pun kat international, baru gempak!untung2 dapat balak dubai, balak saudi, heh tp tpulangla mana yg kau pilih.
i always pray for u!

*Mawar Nafastari* said...

kerja!
kerja!

hihi.. peluang keje bknnye slalu dpt.. bila ada yg best, grab je! huhu.. itu kalau saya la...

Makcu said...

D: balak dubai kaa... balak saudi kaa.. mana2 buleh dpt, aku dok tepi bas station pon leh dapt beb...
hehhe..tulaa t.q.. doa2kanla aku dpt petunjuk..

mawarnafastari:erk abis tuh takan nak grab dua2, atau empat2 ...tamak halobabababristuta namanya..hehhe...

alizarin said...

Wow..timur tengah...offer menarik tuh...Gie sana dulu la timba pengalaman and timba duit banyak2 (dunya2)..pastu baru balik keje ngan kajaan negara yang makin huru hara haru biru nih...[ish boleh ke ckp camni...i pun keje gomen,kene pecat kang..br tauuu.. =)]

Makcu said...

uikss sghh dunyaawi kan hehhe..
amboi2....pakcik gomen...tgk ni ade org kan dia kan ngumpat...er err..buln posa kena sbr byk2..kena terimalaa semua seadanya byk2...

Unknown said...

dubai!!!!!!!!!!!!!

xmo tgk ko kat msia nie lg..(ayat halau)..hehehe..jgn marah yek makcik...

Anonymousle said...

sila jgn lupa daratan,
walau dimana kau berada,
sokongla kerajaan negara kau!
kita SATU MALAYSIA!
da rasa keja swasta kan, sudah2la tu, keja kerajaanla pulak!
ingat sapa yg taja, bukn TAJA MUH ok!

zati said...

vote for JPA...k.alya cannot blk keje mlm2..no no no,ank dare xmanis!!!hikhikhik

manis ka anda atau saya yg manis..zatimanis

makLONG said...

vote for JPA!!!! saye risau kak alya blk malam...isk...sorang2..isk... no no...kene PK kemaslahatan..(subhanallah...subhanallah..)keje dgn JPA pun bole pi dubai, arab saudi apa! ;p heheh...

p/s pray 4 the best! i'll support whateva decision u made..apepun, vote for JPA! hahaha


-sms sent-

Atebaite said...

ingatla mak abah suke ko keje yg mane..restu org tua tue yg paling penting..nnt abah tak nak belikan baju keje..hahaha

Mince4AM said...

keje yang bagus ialah usahawan..kerana tahap tawakkal yang tinggi..
Bila la agaknya aku nak tanam jagung ni

iYda Juhar said...

mane mane pon ok kot. pasti ade hikmah. pasti ade baik dan buruk. tiada pilihan yang salah.

cuma bile dah pilih kite kena hadapi risiko.

Chayunk Makcu!!! I sokong u senantiase..

:))

azman said...

Wat master ke? dalam jurusan ape tu? wah menarik tu ada sponsor...ssh nk dpt tu...jgn lepaskn peluang tu...opportunity doesnt knock twice(betul ke ayat nie) hehehehe semoga berjaya...istiharahla klu xdpt buat keputusan..

Makcu said...

edy: owh sampai ati ko... nnti kalo ko dtg dubai aku halau ko hehhe

Anonymousle: mane ade lupe daratan.. nnti laa kena pikir.tp sebenarnye TAJA MUH laa yg sponsor aku tau..:P

zati: mmglaa aku manis, aku tau ... bukn takat manis, lemah lembut pulak tu ekk hehe..owh jpa balik siang ek ..

maklong: "i'll support whateva decision u made..apepun, vote for JPA.." ekk tu dikira wateva kee?
-mms sent-

atebaite: betul, redha org tua adalah redha Allah... ayat akhir aku no komen upsssss...^-^

mince4am: mmg jap lagi sy nak tanam ubi keledek ni, nak wat jual2an kat bazar Ramadhan hehhee, ushawannn yey!

iyda: btul2... risiko, pilihan, risiko, baik, buruk , yee smua sekali.. maskeylaa...

azman: btul2.. ayat tu..ek btul ke hehee, maste ditangguhkan bg mmberi laluan kpd hal2 yg berkaitan..eccecee.. cam tak jawap soklan jaa... tak pee la ahheh

ayie said...

AMIK JER....
BUKAN SENANG DAPAT PELUANG....

Us said...

Babe,
Opportunity is missed by most people because it is dressed in overalls and looks like work.

So,
aim for the highest...highest paid i mean..:)

Makcu said...

ayie: ye mmg amik pon..

us:yes, i will...

hamba said...

kefutusannya?

Makcu said...

kefuutusannya raya keja, n keja n kejaaaa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...