LAGU

Onyang Wan, mak angkat merangkap mak sedara CEO
CEO sdng mcari2 sapa paling kacak dlm gamba lama
mata & ingatan msih tajam..whoah...
adegan ni tlh dipaksa dan tlh disunting
Tok Da, CEO punya bapak sedara yg masih lagi hidup, Alhamdulillah!
owh tunjuk baik ade sebb ye..


Terkenang Di Ketika Itu
Ku Dimanja Dan Disayang
SelaluApa Saja Kemahuan Diri
Akan Cuba Dipenuhi
Walau Hidup Dalam Kesukaran

Kau Kan Cuba Untuk Membahagiakan
Demi Anak-Anak Yang Tersayang
Kau Berdua Kan Berkorban
Tetapi Baru Kusedari
Tidak Mungkin Kan Terbalas Budi

Pengorbanan Mu Tiada Ternilai
Hanya Tuhan Kan Membalasnya
Salam Aidilfitri Ayah Bonda Yang Dicintai
Maafkanlah Anakmu Ini

Kerna Belum Cukup Berbakti
Pabila Menjelang Lebaran
Baju Baru Kan Disediakan
Walau Mungkin Kami Tak Mengerti

Keperitan Saat Itu
Namun Wajahmu Terus Barcahaya
Oh Sucinya Kasih Sayang Itu
Di Bibir Mu Kan Menguntum Senyum

Andai Anakmu Bahagia
Salam Aidilfitri Ayah Bonda Yang Dicintai
Maafkanlah Anakmu Ini
Kerna Belum Cukup Berbakti
Di Aidilfitri, Di Aidilfitri


LAGU raya paling menyentap jiwa dan indah pada tahun ini, jatuh kepada lagu Salam Aidilfitri Ayahanda dan Bonda dari kumpulan nasyid Raihan dan kumpulan nasyid Hujan.
Memandangkan saya suka Hujan, jadi saya sukalah lagu ni, itu saja sebabnya!
Satu lagi sebab kata-kata terakhir lagu ini:
“Maafkanlah Anakmu Ini, Kerna Belum Cukup Berbakti”
Ya, sangat-sangat menyentuh relung hati saya, hati anda saya tak tau! Lagu ini akan menjadi lagu terbaik raya saya, yey!

~sedang mendengar:Lagu nila

MC: Sila berbakti kepada orang tua anda semua, selagi belum di”jemput” Ilahi, yang suda dijemput Ilahi doa dan amalan anda sebagai bekalan untuk mereka disana!

9 comments:

Unknown said...

lagu2 raya lama lg best..lg menusuk kalbu

zati said...

lg raye br ke lame..yg penting makna raye aidilfitri harus ditusuk disanubari...

erkk,k.alya camat ari raye..bila mau ajak raya ni?..adekmanis mau duet raye byk2..

Mince4AM said...

Dalam banyak2 perkataan, dan tulisan, saya takut tulisan hijau MC tu..erk

iYda Juhar said...

ha'ah tu la pasal. tetibe lagu raye ni sedap plak..

kan makcu kan.. :)

hamba said...

ohh.. ini entry raya versi veteren..

jom jadi anak soleh..
"Dan hendaklah engkau merendah diri kepada keduanya kerana belas kasihan dan kasih sayangmu dan doakanlah (untuk mereka, dengan berkata): Wahai Tuhanku! Cucurilah rahmat kepada mereka berdua sebagaimana mereka telah mencurahkan kasih sayangnya memelihara dan mendidikku semasa kecil.". ( Surah al-Isra': 24 )

Anonymousle said...

kau lebih mementingkan hujan kan dari senikata dia kan??
nampak sgt ok! belilah smua koleksi hujan!

-kau da berbakti ke kat mak ayah kau?

ayie said...

makcu.....
sementara bulan syawal masih ada..
saya nak wat ucapan kat makcu...
sepanjang perkenalan kita di alam maya...dari fotopages dampai ke blogspot...
saya nak mintak maaf kat makcu kot2dan kalau2 ada komen2 dan entri2 dari saya yg menguris hati makcu....
slmt hari raya....

D said...

cu, kau da berbakti ke pd ortu kau?
kalau kau nak berbakti pd aku, aku alu2kan ok!

Makcu said...

edy: iyee jugak.. ini lagu baru yg mnusuk kalbu n malbu tuu

zati:iyolaa konye sanubari, apo ajak rayo.. ko bukn tak malu trus dtg umah aku ke?? heheh selamat2!

mince4am:itula maksud sebenar [dgn muke yg serius lagi terangguk2 kpalanya]

iydar: aha kan ..sesedap kerepek olak lompit raye.. eh ade ke nama kerepek tu

hamba:amin Ya Rabb..mudah2an kita jadi anak yg taat!


Anonymousle:hahahaa.. tak baik ni satu lagi konspirasi nak mjatuhkan nama baik aku, sukati akulaaa...ahaa2 nnti aku nak beli semua barangan perabot dia, insyAllah doakanla aku n mak bapak aku panjng umo supaya aku dpt bbaktisss..

ayie:yelaa samlee..whoahh dr FP-BLOG .. tidak2 pnah mgguris hati, mgguris keybod je eh..selamat ari raye & maap zahir & bathin..

D: pahal lak aku nak bakti pd ko, ko bkn ortu ku beb!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...