CIKGU


laguku untukmu.. cikgu
kami berbakti untuk cikgu
sy sdng mgarang surat untuk cikgu ksygan sy
cikgu... amik gaya sy merempit ni..



Apa khabar, saya harap teacher dalam keadaan sihat. Saya sihat, saya harap teacher pun sihat. Teacher tahu tak, Fathin, Hazim, Danish, Nadila, Amar, Suti, Rafit pun menangis lepas teacher pergi meninggalkan kami sebab rasanya semua rindukan teacher.
Betul teacher, saya tak tipu, saya pun rindukan teacher. Tapi saya tak menangis, saya menangis dalam hati saja. Tak nampak dekat mata. Teacher kami sedih, kami nak main dan menyanyi lagu Ola-Oli dengan teacher, teacher Sarimah dia tak menyanyi pun macam teacher, dia tak tahu pun ada lagu Ola-Oli teacher. Teacher sudah tak mengajar lagi, teacher buat apa sekarang?
Teacher, kami nak nombor teacher, ingat tak teacher ada beritahu yang teacher akan beri nombor telifon teacher kalau kami bagi surat dalam bahasa inggeris, tapi saya boleh tulis dalam bahasa Melayu saja, macam mana teacher, adakah teacher nak beri?
Teacher, balas dengan cepat ya teacher, hari cikgu sudah dekat, saya dan rakan-rakan nak ucap “Selamat hari CIKGU, teacher!”

Yang Benar,
Mohammad Saripuddin Dahlan
3 Adil
No 67, Jalan Panggerang 24/9, Seksyen 9, Bandar Mahkota Cheras, 43200, Cheras, Selangor.

*Pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas, tapi kalau teacher tak nak balas saya tak marah pun, cuma sedih, teacher kakak saya yang tulis surat ini, tulisan saya buruk, tulisan kakak cantik, teacher tak marah, betul kan?

~sedang mendengar: The One - Maliq & D'essentials

MC: Cameron saya tangguhkan dulu bagi memberi laluan untuk surat yang menyentap pituitari saya ini...

19 comments:

ayie said...

oh....makcu ni cikgu ker???

Aku penghuni kota said...

kau dah berenti nst ke, merajuk ke dgn industri pr? bila pulak kau jadi cikgu? bukan mse tgu spm dlu je ke kau jadi cikgu..nie cikgu mana punya sura kau cilok ni:P

Anonymous said...

selamat hari pelakon

Atebaite said...

dik, patutnye ko baca surat lg satu tue..yg kite gelak tak hengat dunia sampai nak nangis tue..

Makcu said...

ayie: dulu jee... skang da tak jadik cikgu daa..sob2.. rindu pulak kat bekas2 anak murid..

aku penghuni kota:aha aku da benti nst, doklaa pr ttp kat ati, cume da kureng skitlee huhuhuhu...tuh time tgu spm, baru2 ni pun aku jadi jap, cikgu ganti yg baik ati..mmg surat nih tuk akulaa..takan tuk ko pulak:P

anonymous: selamat hari kuang ajau...betullaaa aku pnah jadi cikgulaa, apsal korang nih suke undrestmte aku..hampeh nyee kwn!!

atebaite: haahhahahahahhaha, jgn laa, tuh akan mjatuhkan maruah & harga diri budak tuh, sekali bapak dia ada blog, mau dia saman aku hahahhha, surat dia mmg bestt wahahha, tapi taklaa mampu org titipkan kat sini...tgk skang pun org da nngis sambil ktawa ingatkan surat dia yg comel tuh..

Seladang said...

Cikgu-cikgu!
Bagaimana dengan PPSMI ?

Makcu said...

anak murid kena tanya org atasan..maklumlaaa org bawahan kena ikot sajaa....

hamba said...

mmm.. terharu kejap baca.. sayang betul mereka pd kamu.. walaupun kamu cikgu b penjajah.. bagusla.. byk pahala ngajo org nie.. bawak sampai ke kubur.. InshaAllah.

Makcu said...

mmglaa syggg.. da cikgu penjajahh paling bessttt di alaf ni.. tp sedih daaa tak ngajooo depa, sob2, insyAlah ameen..sob2 tukar kejaya barula pulak!

Shween said...

fuyooooooooooo slamat ari guru

Makcu said...

fuyooooooo slamat slamat.. ek bila mau ronggeng lagi.. jap japp bila ko mau blanje aku sempena ari guru ni, sheen wpon aku tak jadi guru..aku kan guru ko .. ko ingattt tak??

Anonymous said...

tak kerja dgn nst da?
wat pa skang?

Makcu said...

da stop daa..
skang wat tak tauu ja...
hehhehe
skang nak wat projek besar2an..

ayie said...

selamat hari guru

Makcu said...

selamatttttt..:)

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

maaf kerana agak terlambat utk ucapkan:
SELAMAT HARI GURU!
apapun makcu adalah pendidik selamanya..
:]

Mince4AM said...

Cikgu dalam bahasa isyarat

tangan kedua-dua belah tangan membentuk huruf c diletakkan di kedua-dua sisi dahi kanan dan kiri lalu di dibawa ke depan sikit (sama aras)

alizarin said...

cikgu sekolah telah mendenda saya dengan denda yang paling best suatu masa dulu iaitu mencuci tandas lelaki kat sekolah..baunyer tak yah citer, gelinya tak tergambar..sebulan kena perli ngan senior2, kata mereka.."busuk2".
Tak tau la samada saya yang busuk atau tandas mereka yang busuk.

Terimakasih cikgu kerana mendidik kami menjadi warga yang berguna.
Jasamu tetap ku kenang

Makcu said...

miss gaza: ye, walau da tak jadi guru... guru mmg ttp slamanyaa erk ye kee.. ye kot hehe,maksey

mince4am: mekasy, slmat ari guru gak.. kat cikgu.

alizarin: makkk aii... nampak sgt anak murid yg BAIKKK lg BERDISPLIN...ehhee, comel jee kna cuci tandas laki....
kalo cikgu tak wat mcm tuh rasanyaa kita tak jadi org ...hehhee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...