SINAI 3

pemandangan dibelakang gunung pehh..
tgok, tgok, sy gn riaknya da tingglkn smua org haa
nila sneker tmahal dlm dunya gua penah makan!haih!
haaa..panjatlaa apeagi kan
keldai ni manje2 skit gan sy.. takot!
abg ni kate dia amik wdhu nak solat dhuha.. whaoh.. sejuk tuh
pmandangan tepi gunung!
lekukan badan Nabi Musa.. yaaa di dlm itu

SINAI 3: Selepas kami solat, kami pun dengan tak menolah kiri dan kanan, terus berlari panjat gunung ni, wahh... berlari kunun, naik setapak dua pun tercungap-cungap... , ade hati nak lari kunun! Digalakkan kepada anda membuat senaman serta renganggan yang konsisten sebelum mendaki gunung ini, saya dan beberapa ahli kumpulan adalah kumpulan redah ja, yang tidak membuat apa-apa persediaan langsung nak panjat gunung ni, jadi hasilnya, mantap, gulp!
Memandangkan batu-batu serta ceruman disini sangat membahayakan keselamatan, kami dinasihatkan agar berhati-hati, pegang batu atau kawan atau apa-apa sajala jika rasa kurang stabil, takda, tiang tangga maupun tiang-tiang yang tiba-tiba nak pegang kan!
Saya yang kekurangan oksigen telah hanpir 3-5 kali mengantuk yang keterlaluan, dan seperti biasa menggunakan alasan membawa alatan Pakcu yang berat ini, serta lens-lensnya, saya mengambil peluang rehat yang agak lama dari peserta-peserta ek ahli-ahli kumpulan yang lain, da saat ketika, saya rehat dan hampir tertido, tau-tau je ade pakcik dari Jerman datang menyapa saya, saya seperti biasa, wayang, cakap sakit mata sikit, tu yang macam nak tertido tu.
Meneruskan lagi perjalanan, kami sampai di satu dataran lapang meyaksikan matahari terbit, sungguh hati dan jiwa ini rasa seperti ingin terkinja-kinja kegembiraan kerana sampai akhirnya di tempat yang dituju, rupa-rupanya tempat yang dituju itu belum lagi sampainya, beberapa pendaki yang kami jumpa, memberitau kami, perjalanan sampai ke puncak berbaki, 30 minit lagi, yang mana kami rasa macam da lapan jam kami daki ni, heee, baru 4 jam daki.
Akhirnya, kami dengan muka yang iklas, betul iklaslaa.. mendaki lagi dan lagi sehingga sampai ke destinasi yang terakhir. Jiwa, minda, hati , segala rasa, segala perasaan yang tak dapat digambarkan, ye ayat dramatik, paham-pahamkan jela!
Kami berpeluang masuk ke dalam gua, tempat dimana Nabi Musa dan Rasullullah S.A.W bermunajat, kami diberitau tempat-tempat seperti ini, adalah tempat-tempat yang mustajab untuk berdoa, kami berdoa, memohon petunjuk, berdoa lagi.. doanye... erk rahsialaa.. takan nak getau kot! Haih!
Seterusnya, kat entri seterusnya la kan....

~sedang mendengar: Fix You- Coldplay

MC: Berdoa kat tempat-tempat yang pernah diziarahi Nabi dan Rasul adalah tempat-tenpat yang berkat dan mustajab, ameen !

2 comments:

Dr Dre said...

berape arga coklat tu, yg jadi mahal sgt?
kau ni memang wayang kan!:)

Makcu said...

hahahahaa,,mahaiii wwoo.. nak euro n usd tuh... tapi sal nak tenaga kami beli jugaklaa.. lapoo tak sarapannn,,,,
mane ade wayang .. hampehlaaa hahaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...