SINAI 1

mrupakan masjid,tmpat nabi Musa berkhalwat
sesi penurunan.. blom nak trun saja blakon
waktu ni da kul 6.35 pagi, amacam kol bape naik?
matahari sdng naik.. Subhanallah
makcik sdng mmbersihkn kwsn atas gunung
SINAI 1: Saya memang seorang yang takda perasaan kalo tiba bab2 panjat ni, bukan takat panjat gunung, panjat tangga pun agak malas-malas gitu!
Tapi saya pun tak taula mana datangnya semangat atau seruan nak panjat gunung Sinai ni, gunung Sinai atau dikenali sebagai gunung Tursina atau Jabal Musa terletak di Saint Katherine, di selatan ka di timur kaa..., saya terlupa, tapi sekarang kita beralih ke negara Mesir pula ya...
Entri kali ini mengenai SINAI 1, ada berapa banyak entri pasal ni saya tak pasti lagi, sukati sayala kan nak letak berapa entri pun sal Sinai kan..erk..

Sebelum saya berkongsi lebih lanjut Sinai ni, lupa nak getau, lepas ke Turki, saya terus membawa diri yang lara ni ke Mesir...nak cerita sal Turki saya da takda perasaan, mungkin kerana sikit sangat minum air delima kat sana, erk saya merajukah, pelik sungguh perasaan ini.

Banyak pengalaman yang saya kutip ketika memanjat, mendaki, memijak, mengesot, mengelungsur, menerawang, erk ade ke.. mmm...me.. me..me kata atas gunung ni...antaranya.....

~sedang mendengar: Rapuh-Opick

MC: ..... nantila saya sambung pada entri akan datang, sekian, selamat malam, penat daki, nak tido!

6 comments:

azman said...

ermmm penat dan dapat pengalaman tu...seronok

D said...

makcu panjat gunung??

Unknown said...

salam....dah lama tak jengah2 blog ni..maklumlah pergi bercuti...hehe...

sedap ke air delima??

Anonymousle said...

cepatla yg next entry, xperince2, mana, mana, tak sabar nih!

kakecah said...

jatuh ada tak? jatuh macam mana tergolek, tunggang langgang.. tertiarap atau tersembam? kehehe... bravo sis... you made it!

Makcu said...

azman: Alhamdulillah... superb!

D: taklaaa panjat bukit.. iya gunung whoah, napetak pcayeee...

edy: waahhh kamu bercuti edy.. tak ajak aku..sampai atimu uwaaaaa
sgt sedap.. ade yg masam2 manis.. ade yg manis sampai ke otak.. sgt elok tok ksihatan


Anonymousle : sabo..sabo...aku pon sabo jugak hehehe..sbuklaa beb.. t yek...u updte

kakecah:muhahahahhaaaa.. akakk... ku tak sangkaa kita btemu juaa di alam maya... Alhamdulillah takdelaa kami terjatuh maupon tersembamm.. kerana setiap langkahan n peniarapan dimulai dengan doa n zkir2 pehh.....

yeyyyyy....i mde it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...