SEMENTARA

gua suke kije gelek2 gua skang, sementara ka tetap gua tak kisah!


En Razi Pahlavi al-Husaini, warganegara Sri Lanka telah menceritakan pengalaman manis bekerja di Australia kepada kami.
Semasa temuduga pertamanya, dia telah terpilih untuk menyertai salah sebuah bank terkemuka di sana. Disana dia telah ditemuduga oleh seorang tuan yang berkulit putih yang telah bertahun-tahun berpengalaman bekerja di dalam bidang perbankan negaranya:

En Razi: Encik, kalo saya dapat keja ni, boleh saya dapat tetap tak?
Tuan berkulit Putih: Hidup awak tetap atau SEMENTARA?
En Razi: Errrk....aaa...
Tuan berkulit Putih: Hah jadi…. yang awak nak risau tetap ke tidak… buat apa, hidup awak pun sementaraaa …. kerja lagilaaa kan!!

En Razi Pahlavi al-Husaini kata kita tidak perlu risau pasal kerja kita, kita kena syukur bila da dapat kerja, sementara ka, kontrak ka, sambilan ka, sambil-sambil lalu ka, hidup kita pun sementara, jadi... paham-paham jela, jika kurang paham, paham kan jela jugak!

MC: Da lama tak borak dengan En Razi Pahlavi al-Husaini, mmm...

~sedang mendengar : Life For Rent dari Dido

5 comments:

Unknown said...

comel ko angkat tangan macam tu..hehe

ayie said...

o...paham..paham...

Anonymous said...

maner la kau dpt pakcik gelek ni wey

Mince4AM said...

bijak!

Makcu said...

edy: hahahhaaa..oit oitt..tapi dia macam muke kolaa... ntah2 ni ko kot dy...

ayie: o pahamm jugakk

Anonymous: ntah.. tibe2 dia muncul n gelek2 depn keta kitorg!

mince4am: yer sy mmg bijak.. erkk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...