KURANG

Jom keja jalan2 jom...

Saya bersyukur ada kerja, anda yang ada kerja pun kena bersyukur, cuma semenjak dua menjak ni, saya rasa macam bangang je dengan kerja yang dibuat. Saya pun KURANG pasti, adakah saya seorang je kat empayar ni macam ni, atau kawan-kawan yang lain atau anda pun macam saya, da ada kerja tapi tak tau dan tak faham dengan kerja apa yang dibuat. Pergi kerja sebelum nampak matahari, balik kerja da tak nampak matahari. Takda jiwa langsung, jiwa apa pun saya tak tau.
Jika dicampur, tolak, darab, bahagi, kali algebra mungkin lebih 3 tahun saya pernah bekerja, pengalaman yang seciput terutama dalam bidang komunikasi dan perhubungan awam, disektor swasta dan sektor awam, dan pada masa tu saya faham kerja saya. Masa itulaa saya kata..., masa sekarang, bidang apa, kerja apa, saya pun tak tau, saya pun tak faham, yang saya tau dan yang saya faham cukup bulan atau lebih bulan dapat gaji. Haruslah faham kan!
Saya juga sudah kebal telinga dan kalis jantung pankreas mendengar perlian, makian serta leteran yang meleret-leret jamnya yang bukan salah saya atau mungkin memang salah saya, adakah saya seorang je kat empayar ni yang berdepan dengan situasi ini atau kawan-kawan yang lain atau anda juga pernah menghadapi situasi yang sama. Jika ya, kita boleh berkenalan dengan lebih mesra, kerana kita satu Malaysia! Haish!

~sedang mendengar: Masih Cinta-Kotak

MC: Ada tak kerja yang boleh jalan-jalan satu dunia sambil amik gambar, ada siapa-siapa tuan besar yang nak bagi kerja macam tu kat saya tak? Angkat tangan!!

5 comments:

D said...

seb baik kau bersyukur...nak kija dgn aku tak?? tp aku pun tak tau keja apa yg aku buat, mcm sama ja dgn kes kau..hahhaah

Mince4AM said...

siannya..

Makcu said...

D:hahahaa hancuslaa kalo kejaa gan ko, kita sama kes.. chantekk, kita buleh tubuhkan kelab kija tak tau!

mince4am: lumrah...

azman said...

erm kena minatla dgn keje baru kite happy...cube muhasabah diri, xpn muhasarawak ke..hehehe gurau je. Serius nie cube kenang kembali masa mula2 keje dl, mungkin dpt kembalikn semangat dngn keje tu balik k...gudluck

Makcu said...

erk dr awal dpt kije ni mmmmm...
hehheee.. sebenonye best ok.. munkin disbbkan tuan beso yg agak2 manje gitu, myebabkn sluruh institusi jadi tak ok ekk... hehhe
sdng blajar tuk ..tuk.. mmm...ape ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...