HADIAH

hadiah lewat yg sgt indah, haih!


HADIAH ini gua dapat da lama,
Dari negeri di bawah bayu seadanya,
Lu bagi tika gua muram durja,
Lu diam bila gua kata-kata,
SMS gua lu tak layan 1-2 bulan lamanya,
Gua ingat lu marah gila-gila,
Gua heran pasal gua baik saja,
Tapi gua juga dapat hidu akhirnya.....
Buka warkah, lu buat lawak rupanya,
Lu kata nak bagi kejutan yang paling istimewa,
Sempena harijadi gua, yela takan harijadi lu pula,
Terkejut unta gua, lu mesti bangga punya,
Pasal lu suda berjaya!

Gua terharu, terkedu sampai tak terkata,
Malam itu juga gua nak balas lu punya nota,
Tapi tiba-tiba...
Gua pun nak buat perkara yang sama,
Mestilah gua tiru lu punya gaya,
Barulah namanya kita kroni poya-poya,
Bila lu suruh gua balas balik lu punya kata,
Gua pun mau balas dendam secara mesra,
Jadi gua buat tak tau dan buat-buat lupa,
Manja tak gua punya idea, macam idea lulaa,
Barulah namanya kita kroni riang-ria,

Gua pun perasan nombor lu selalu ada,
Tapi gua berlakon macam kata lu juga,
Gua buat tak tau saja, tapi sampai bila?
Sampai gua abiskan semua keropok kegemaran gualaa...
Atau sampai Mem CEO gua marah gua!

-sedang mendengar: I'll C U When U Get There -Coolio

MC: Sah, aku mintak maap… eleh2 ko wat aku bule, aku watlaa kat ko pulak, takanla ko nak merajuk, nanti aku balasla balik semua, tapi aku perlu masa, aku sibuk gila! T-shirt & beg itu sangat walla! Keropok itu juga membuatkan anak-anak buah aku berebut-rebut secara mesra!

4 comments:

Kami said...

puisi yg romantik:P

Makcu said...

romantek ko?

Atebaite said...

Buat cik esah di sabah yg terasa dgn adik saya ni..lainkali antala kopok angplang tue byk2..kopok cincin skali...tak sempat nak rase dah abisssss...hempeeehhh

Makcu said...

waaaaaaa....... erk achen, am n ate makan tak hengat org taww...aku pun tak sempat rase taw.. errk rase skit je ehehehhe...
jomlaa laa kita gi sabah trus !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...