AKAD

ala2 nikah dlm taman gitu! ape ni??, misteri sggh!
strawberi celup coklat, strawkelat namanya!


Bertempat di kediaman rasmi CEO, sejurus solat Asar telah berlangsung acara AKAD nikah pasangan Ika dan Amir [ kedua-dua nama manja].
Pengantin perempuan dari Ampang, pengantin lelaki dari Bukit Tinggi, Cameron Highlands, kenapa nikah di rumah CEO di Kajang, sukatila nak nikah mana-mana pun kan!
Waktu saya pulang kerja, hari suda malam dan pengantin lelaki juga sudah beredar.
Jadinya di waktu penat-penat kuku dan sakit-sakit sendi selama dua hari berturut-turut menjaga panel untuk anugerah, sempatla juga saya mengambil gambar sebentar sambil mata terbeliak melihat kediaman CEO yang suda bertukar menjadi taman bunga bukit tinggi dan juga mata tertumpu kepada strawberi segar yang dibaluti coklat. Jangan ingat Dato' Siti ja yang dapat hantaran macam ni!
Minggu depan, jika dizinkanNYA kami akan menghantar pengantin ke bukit tinggi dan saya berdoa agar saya tidak bekerja, sila doakan saya ya!

~sedang mendengar: Abdul & The Coffee Theory- Beauty is You


MC Seperti telahan mesra dr SMS, MMS, FB dan teka-teki dari rakan, kroni serta musuh bukanlah saya yang menjadi pengantin di kediaman CEO pada hari tersebut, sekian.

9 comments:

pu3 balqis said...

ya ka bukan makcu tu..?
haish.. musykil2

Mince4AM said...

saya doakan anda tidak bekerja, dan doakan juga anda pula yang akan menikmati majlis sebegitu...
andakonda adik beradik anakonda anak beranak anakanda kahkahkah

Makcu said...

balqis: hehhehee iyelaa... takanlaa tgamak pulak kite yg nak nikah , kita yng tgh kat opis lagik mase tu huhuhu

mince 4am: amin... amin jugak...anakondaaa eerr... itu seram!:P

ayie said...

pak..pak..pak..pom..pom..pom...pak..pak..pak..pom..pom..pom...pak..pak..pak..pom..pom..pom...pak..pak..pak..pom..pom..pom...pak..pak..pak..pom..pom..pom...pak..pom..pak..pom..pak..pom..pak..pom..pak..pom..pak..pom..(bunyi kompang...)
slmt pengantin baru makCu..
eh..bukan ker..org lain ker..ingatkan makcu tadi...he..he..

Anonymousle said...

jika aku dapat tau kau tak ajak aku kau nak kawin nanti, siap kau!
aku pecahkan rahsia besar kau hahhaha!

Makcu said...

ayie:err susah2 jee.. bukn sy lee... hehhee.. ye2 mksey pasal awal btul ucapkan hehhee

Anonymousle: hahhaaa.. nnti2 punye ceritalaa... relak laa...apo2 rahsia beso aku yg ko tau... cakap arr tak takot pon... hhhahaa:P

azman said...

Sedap ke strawkelat tu???? jgn rasa kelat dh le ek...tahniah2 makcu...eh2 silap tahniah pada pasangan tersebut...

Makcu said...

rasenyee mcm rase domino pizza ek ek hehhehehe...

ye mekaseylaa awai2 lagik da ucapkn.. ek slh org ka

Anonymous said...

bleh la amik gmbo adik aku nti nih.....wedding day dier...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...