GURAU

Saya memang akan melayan orang yang suka bergurau dengan saya. Saya suka. Saya teruja. Tetapi apabila Makcik Berambut Merah yang Menghisap Rokok [MBMMR] berGURAU dengan saya. Saya suka juga, cuba untuk menerimanya... saya cuba..


*Perbualan saya telah diterjemah dalam bahasa Penjajah ke Bahasa Melayu*

MBMMR memberi arahan kepada saya, seperti biasa rokok tidak pernah lekang di bibirnya. Arahannya kurang jelas, seperti biasa juga.

Saya : Maaf.... kurang jelas...
MBMMR: Isk ko ni..... kalo Tan Sri @#%$^&**$@ tau ..ko tak dengar,
mesti dia cakap... tulaa pakaiii TUDUNG lagi...sebab tulaa pekak...mesti dia suh bukak !!!! [ketawa yang dibuat-buat]
Saya : Apaaa......@#$%&(**&^%$ #$%7
[owh saya cakap dalam hati sahaja, dengan senyuman yang sangat dibuat-buat]
MBMMR: Huahauahuahauahauahau....[Ketawa lagi]

Tiba-tiba kaki saya sangat ringan menerajang kepalanya yang bewarna merah [owh..khayalan rupanya]

~sedang mendengar: Ludah Amerika dari Hujan

MC: Saya memang tidak kisah jika MBMMR bergurau mengatakan saya pekak, pekak badak, pekak dinasor mahupun pekak bisu atau pekak tahap Gaban, tapi bukan pekak sebab saya pakai tudung... yalaa dia sedang cuba bergurau dengan saya.. saya faham...

7 comments:

Anonymous said...

alaaaaa...bergurau la sgtt....dia bg pelambang knnn...mcm x biaser ngan ayat pelambang nh...xpe yg penting performance ko ngahhh...

remaja berilmu wajahnya ayu

Anonymous said...

sabar ye makcu.. tu lah dugaan.. jgn dihirau org cenggitu.. makcu jalan terus... asal keje beress.. jgn stress-stress.. moga berjaya slalu bt makcu...

Makcu said...

alang: plambangggg..dia nak aku berambut merah sambil isap rokok mcm dia tuh... huh.. dugaaan kat tempat2 yg penuh gan org plastik hehhee...

aku seorg manusia: Alhamdulillah... sgt byk bsabo...tak hirau... ok jaa.. maklumlaaa org suka bgurau...mkasey byk2..

makLONG said...

melampau betol gurauan tu! they don't respect us...huhu~~ xpe2.. our hijab is our dignity no matter what..Allahuakbar! (tersemangat plak..eih..mestilah..mane bley derang main2 kan..)

Anonymous said...

bese r orang kate mcm ni 'dumb blonde'

ladyfinger

Anonymous said...

don't make any joke or play with this kind of ppl...
btw, sorry to hear bout the embassy thing... be strong.. you will gt a better place..insyAllah..

Bro Wira

Makcu said...

maklong:takbirr..waaaa..kome semangat...

ladyfinger:hehehhe...erk cam dialog legally blonde pulak

Bro Wira:heheh tak main pun... alamakk camne tau nih... nothinlaa.. kira terubat jak da tlg in charge sal fund gaza nih oklaa.. palestin jugak..arap2... fund nih truss ke palestin... bkn ke pjabat2 makcik botoxx..opsss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...