TAHAN

makcik ni menari2 pulak, masa sy nakbeli bunga
bolehla bersihkan barang sedebu dua kat ksut kite
apa dia cakap, tak paham
eleh2.. gigit baru tau
delima dia.. waahhhh.. masammm tuh!


Cuaca di Aksaray 10 c, boleh tahan, atau kadang-kadang saya tak TAHAN. Kadang-kadang jela. Mereka disini agak peramah-peramah, juga sedikit miang-miang itik, saya pun kurang pasti jika itik miang atau tak dan agak sombong-sombong sedikit juga. Mereka di sini akan merasa terhina jika kita mengatakan mereka dari kalangan bangsa Arab walaupun 83.7 peratus muka macam bangsa Arab, mereka lebih rasa mulia jika kita mengatakan mereka adalah dari kalangan Eropah walaupun bahasa Eropah pun mereka tak reti cakap. Di kalangan orang-orang Eropah juga kurang menerima mereka, ini kata Bulan, bukan kata saya. Sekian, untuk waktu ini!

~sedang mendengar: Mohon Ampun Aku-D’Masiv

MC: Tahan.. tahanla....

6 comments:

Anonymous said...

bagusla kalau tahan,
adik tu comel lah

mawar said...

sesuatu yg saya rasa kagum dgn mereka adalah mereka yakin berbahasa mereka dgn kita wpun kita tak faham. :)

semasa buat umrah, ramai orang dari turkey dan mereka sangat ramah dan baik hati. ramah = cakap bahasa turkey la tapi.. kami cuma boleh angguk konon2 pahamla.. ;p

hamba said...

sama jugak orang dari negeri parsi.. dengan ke parsiaannya

Makcu said...

anonymous: adik tu.. aku ke hehhe

mawar:de yg ok2 sgt2 ok... tapi Alhamdulillah tkat ni aku jumpe smua ok2, Alhamdulillah wat umrah, bawa nada sekali kee.. doakan makcu tak:)

hamba:oqh yaka.. nntilaa ke parsi pulok :)

iYda Juhar said...

wah...
makcu dok luar mesia ye??

Makcu said...

ek tidak... dlam2an ajaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...