MONYET

tgok tuh, tak puas atilaa tuh... monyetlaa!!!


Saya agak tertekan.
Saya sudah berkali-kali membetulkan dan mengajar dia:
Saya: Mo…
Ate: Mo…
Saya: nyet….
Ate: nyet…
Saya: Moonyet..
Ate: Nyooomet..
Saya : Monyetlaa…
Ate: Nyoometlaa…tu nyomet…nyoomett…becaanyee nyomet….[dengan bangga menuding ke arah rancangan Animal Planet dihadapannya..]

Saya takkan putus asa.
Saya cuma perlu berusaha lebih saja.
Saya yakin, satu hari nanti pasti saya akan berjaya.
MONYET adalah monyet, bukan Nyoomet.

~sedang mendengar: Selamat Hari Ibu dari Hujan


MC: Apsal lak saya emosi sangat pasal monyet nih, adakah saya mengagumi binatang ini? Mmmm....

9 comments:

hamba said...

hmm... mungkin anda sedang mengalami sindrom cinta nyoomet.. mungkin itulah sbbnya anda agak beremosi.. apakata, kalo anda ajar shaja beliau dalam BAHASA PPSMI, andakan seorg pengajar bahasa penjajah!!

Anonymous said...

::: salam utk makcu.. kelakar baca citer posting nih.. [huhuhehe] thats very2 funny n cute! gambar pon comel..

Anonymous said...

tulaaa..abg cinta monyet nak kau.. kau jual mahal..pasal tulaa asyik meroyan-royan saje pasal monyet hehehehhehe...jgn mare ye, nanti monyet datang!!- si cool-

ayie said...

salam...
MakCu ada blog rupanya.....
kelaka lak citer nyoomet tu....
eh silap...
citer monyet....

Makcu said...

hamba: hauhauahauhu...sy tak mghadpi sindrom cinta nyomeet ok.. cume nyomeet zaman skang agak comel.. saya rasale..

reactive:salam...mkasey..jgnlaa puji sgt, nnti sy riakk pulak..

si cool: tak cool btulaa kau, aku mane jual mahal, dia bukn msa dpan aku ja.Noktah!

ayie:salam..hehhehe...tula2 budak2 zaman skang susah nak ajau nih...

Anonymous said...

::: terima kasih komen makcu.. dahulukala sebut jer mersing mesti dlm kepala terbayang2 satu pekan nelayan, kan? takpon teringat lagu 'sri mersing'.. sama laa saya jugak.. setelah dok kat johor, baru terbuka minda, daerah mersing tuh besar, pantainyer cantek2 & byk yg belum tercemar dgn ribuan pengunjung.. tanjung resang is soo beautiful & yet sooo peaceful at the same time..

::: nanti akan dtg saya upload gambar2 di Batu Layar, Kota Tinggi.. my favourite place to clear my mind from everything! saya percaya big ideas do not only come from big cities.. they come from places where fresh air sparks fresh ideas, where open spaces arouse open minds, and where clear water inspires clear thinking.. satu perjalanan yg dekat [dari rumah saya ler] tapi boleh membuatkan rasa beribu-ribu kilometer jauhnyer dari opis! kerana relaxation yg saya akan dapat..

::: baru perasan, saya pon baru ajer posting pasal monyet kat rumah saya [hehehe]..

Makcu said...

ye kee kat kota tinggi pun ad tempat2 best, ingat air terjun jee..
yee btul3...yg relak tulaa yg best! ahalahh pasal nyomet jugak.. ek ekk pasal monyet juga, samala pulak hehhehe..

Iffah Zara said...

kak al,
anak sedara aku pun lotih aku ngajar dia sebut PET-RO-NAS
dia sebut PER-TO-NAS.

Makcu said...

huhuhu..anak2 sedara zaman lani ..mmg susah..opsss... takpa2.kita kna byk bsabau dlm mdidik depa. maklumlaaa kan... hang kna wat pratikal tuk bakal anak hang bsama abg photographer:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...